קהילת אורט רבין-מורים, עובדים, תלמידים והורים יקרים
שנה חדשה היא כמו דף חדש הפותח ספר שאת המשכו נרצה להמשיך ולקרוא. בכל דף ודף פרטים ההולכים ונרקמים לעלילה.
אתם תלמידיי כותבים את עלילת חייכם. כל שנה מהווה הזדמנות חדשה. הזדמנות נוספת להתקדמות, לניצול כישורים אישיים
אמר רבי ישראל הבעל שם טוב לתלמידיו: “אין אדם שלא יכול, יש אדם שלא רוצה, ברגע שהאדם ירצה הוא גם יוכל”.
בפתיחת שנת לימודים חדשה, השאלה העומדת על הפרק במה תהא שנה זו שונה מקודמתה, או יותר נכון משובחת ממנה. בכל התחלה – נדרש ממך לפתוח דלתות חדשות,המפתח אליהן,טמון בנתינה ובעשייה. כדי לחולל שינוי, כדי להתמודד עם האתגרים וכדי למצות את ההזדמנויות, עלינו להציב רף גבוה – הן מבחינת הישגים והן מבחינת נורמות התנהגות- ולעמול יום יום לשיפור.
תכנית העבודה שלנו מתמקדת במספר תחומים עיקריים:
קידום למידה משמעותית שתוביל להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות
אנו עובדים על הוראה דיאלוגית וסמכות דיאלוגית בהדרכת ובשיתוף פעולה עם מרכז דיאלוגוס. ההוראה והלמידה הדיאלוגית מפתחת מפגש מסוג אחר בין המורים, הלומדים וחומר הלימוד, מפתחת קהילת למידה אקטיבית, אחראית לתהליך הלמידה, סקרנית, הבנויה על יחסי גומלין מאתגרים בין מורים, חומר הלימוד והתלמידים. כמו כן אנו מפעילים את תכנית אייסטים בבית ספרנו תכנית ייחודית של רשת אורט. בית ספר מתבסס על למידה רב ובין תחומיות, הכוללת חדשנות, יצירתיות, מדעים, טכנולוגיה, הנדסה, אמנות ומתמטיקה. תהליך הלמידה בתכנית משלב למידה מבוססת פרויקטים עם דגש על חדשנות ויזמות, תוך התנסות פעילה של תלמידים במיומנויות המאה ה-21. בנוסף מתקיים קשר בין בית הספר לעולם הטכנולוגיה והסטרטאפ וכמובן לאור המשבר העולמי שילוב של למידה היברידית.
אנו שמים דגש על:
- תכנון ויישום תהליכי הוראה–למידה מגוונים וחדשניים המפתחים ומטמיעים תפקודי לומד.
- יישום דרכי הערכה מגוונות המעודדות יצירתיות, מקוריות, גמישות מחשבתית ועבודה שיתופית.
- קידום הישגי תלמידים ופיתוח אוריינות דיגיטאלית כבסיס לכלל תחומי הדעת.
- מיסוד מסגרות מגוונות המזמנות לתלמיד הרחבת ההשכלה הכללית במגוון רחב של תחומי דעת, תוך הרחבת מעגל הלמידה החוץ בית ספרי: סיורים הרצאות מסעות ועוד.
- נמשיך ונתמקצע בתחום התקשוב, תוך הכשרת צוות להוראה בעזרת טכנולוגיה מתקדמת. בבית הספר עגלות לפטופים המשמשים לשילוב תקשוב בהוראה בכיתות נוסף על המעבדות ששודרגו וחודשו.
- נעמיק בתכניות הלימוד סביב פרויקטים, פרזנטציות משימות חקר ושילוב תחומי דעת. הערכות חלופיות בכל תחומי הדעת.
- השבחת דרכי ההוראה.
- העמקת הקשר עם ההורים, המשך ביסוס מערכת יחסים מושתת על אמון ושיתופי פעולה תוך יצירת שותפות אמת לדרך החינוכית.
- מחויבות להעצמת כל תלמיד ותלמידה – מתן מענה חינוכי שיאפשר התקדמות וצמיחה משמעותית לכל תלמיד ותלמידה בביה”ס.
- העצמת כישורי ההוראה והחינוך של הצוות החינוכי. ביסוס עבודת צוות ושותפות, תוך עידוד יוזמות ולמידת עמיתים.
- נמשיך בתחום “המשחוק” כחלק מהלמידה השוטפת של בית הספר. דרך המשחק נלמד, נתרגל, נפתח מיומנויות וכישורים ונעורר ללמידה פעילה ואתגרית. הוקם חדר “חלל החשיבה” שנועד ללמידת מיומנויות חשיבה באמצעות משחקים ואף ללימוד האסטרונומיה כהעשרה.
- בבית הספר מרכז מנהיגות המשלב פעילות מחוץ לכיתה ללמידה חוויתית ערכית, מיומנויות לימודיות וחברתיות. המרכז מופעל על ידי מדריכי השלח של החטיבה העליונה.
טיפוח אקלים בית ספרי מיטבי
נמשיך בקבוצות המנהיגות הרבות ובמגוון תחומי הלימוד ובפעילויות חברתיות ערכיות, תוך שאיפה לתת מענה ל”ניגון האישי” של כל ילד וילדה. פעילויות אלו מאפשרות לילדים להרחיב ידע בתחומים מגוונים ובקבוצות קטנות, תוך יצירת תחושת מסוגלות ושייכות לבית הספר.
כמו כן נקיים מעגלי שיח עם תלמידים, מורים והורים בהם נוכל לדון בנושאי חינוך שונים ובנושאים נוספים. נמשיך עידוד תלמידים למצוינות אישית ומעורבות חברתית, תהליכים של שינויים אישיים, הצבת מטרות והשגתם.
בית הספר פועל ברוח הפסיכולוגיה החיובית. עיסוקה העיקרי של הפסיכולוגיה החיובית הוא הניסיון למצוא ולטפח כישרונות אנושיים ותחומי חוזק מרכזיים, הטבועים באדם מיום היוולדו ומציאת הדרכים לטיפוח כישרונות וחזקות אלו. הגישה שמה דגש על כך שלאדם יש אפשרות בחירה ואחריות לבחור וכי האדם פועל לחיפוש משמעות, יצירתיות וערכים. מרטין סליגמן מגדיר את הפסיכולוגיה החיובית כגישה פסיכולוגית שמטרתה לעסוק בפן הבריא והחיובי של האדם ובהעצמת תכונות וחזקות של האדם ליצירת אושר ורווחה נפשית. שהרי המטרה שלנו היא לגדל את ילדינו מאושרים.
פיתוח מנהיגות המושתת על התפיסה של הפסיכולוגיה החיובית, מתוך אמונה, כי יישום התפיסות והפרקטיקות של הפסיכולוגיה החיובית בזירה הבית ספרית יובילו את תלמידנו להישגים לימודיים גבוהים יותר ולהעלאת המוטיבציה של המורים והתלמידים.
גבולות ומשמעת הם אבן יסוד בהתבגרות בריאה. הכללים והחוקים במדינה, בבית ההורים ובבית הספר נועדו ליצור סדר ותחושת בטחון, בלעדיהם אי אפשר לגדול וללמוד ולכן נקפיד לאכפם.
לכם מורים הורים ועובדים, עתיד האומה מושתת על חינוך, עבודת החינוך היא שליחות מהמעלה הראשונה. סוד הצלחתנו מתמצה באהבת התלמידים, נתינה בלתי פוסקת, ובהובלתם להצלחה. האחריות שאנו נוטלים היא חלק מחזון של התוויות דרך בעיצוב הדור הבא. בוגרים עצמאיים מוסריים, ערכיים, מחוברים לארץ, למדינה ולמורשתה.
בברכת הצלחה,
דלית כהן
מנהלת בית הספר